Scoutnet

Scoutnet är scouternas medlemsregister och verksamhetsstöd. Scoutnet kan användas både av kårens ledare och av medlemmar. Denna sida sammanfattar vanliga frågor om scoutnet och Skojjt.

Här kan ni läsa om vilka uppgifter vi hanterar i scoutnet (mina sidor).
Systemet har behörigheter som gör att olika funktionärer kan se olika uppgifter. Gemensamt för alla kåraktiva är att vi kan läsa medlemmens kontaktuppgifter och noteringar.

I noteringar ber vi er därför endast ange vad som är relevant för ledarna att veta, exempel:

  • Får vara med på bild, ja/nej.
  • Kan simma, x m. (Oftast krav på 200 m i samband med kanothajker/-läger.)
  • Allergi
  • Specialkost; vegetarian, vegan, lakto-ovo
  • Skola (underlättar vid gruppindelningar)
  • Övrigt som ledaren bör veta.

För medlemmar

Vi ber föräldrar och medlemmar att själva uppdatera kontaktinformation och  noteringar på scoutnet vid förändring/efter behov.

För att kunna göra det måste man logga in. Man kan logga in med e-postadress eller medlemsnummer. Om man har samma e-postadress registrerad för flera barn, så måste man logga in med medlemsnummer.

Medlemsnumret hittar man på inbetalningskortet man får från scouterna. Om ni behöver hjälp att hitta medlemsnummer
så kan ni kontakta ledarna.

hjälpsidan för scoutnet kan man hitta instruktioner för hur man loggar in, samt hur man uppdaterar information på scoutnet.

Flera e-postadresser

I scoutnet kan man registrera flera e-postadresser. Det finns en primär, som man kan logga in med och dit alla informationsmail skickas från kåren. Man kan även registrera e-post för vardera föräldern. Om man vill att e-post skall skickas till flera adresser så
kan man fylla i det under e-postinställningar:

scoutnet_epostaddresser

Scoutnets hjälpsida har guider för många av de vanliga uppgifter